Tikriausiai kokios nors įmonės interneto svetainėje esate matę puikiai suformuluotą misiją arba girdėję, kaip ne pelno siekianti organizacija per lėšų rinkimo renginį pasidalijo įkvepiančia misijos formuluote. Iš kur žinoti, kaip tinkamai suformuluoti misiją ir ką reikėtų į ją įtraukti?
Mes viską suprantamai paaiškinsime.
Kas yra misija?
Pirmiausia, tinkamai suformuluota misija turėtų paaiškinti, ką veikiate kiekvieną dieną ir kodėl tai darote. Misija turi būti glausta ir tiksli – vienas sakinys arba trumpa pastraipa. Galvokite apie tai kaip apie poreikį greitai ir trumpai nusakyti esmę keliantis liftu. „Kuo užsiima jūsų įmonė?“
Prieš išlipdami kitame aukšte turėtumėte sugebėti atsakyti į šį klausimą, pateikdami gerą misijos formuluotę.
Misijos skirtos ne tik didelėms įmonėms – mažoms ir besikuriančioms įmonėms jų taip pat reikia. Daugelis verslininkų įžvelgė misijos teiginių privalumus ir taiko juos asmeniniame gyvenime, kur jie paliečia finansinius, profesinius, santykių ir dvasinius gyvenimo aspektus.
Kodėl misija yra svarbi?
Formuluojant misiją siekiama keleto svarbių tikslų. Pirmiausia, ji motyvuoja darbuotojus, padėdama aiškiai suvokti kodėl jie daro tai, ką daro kiekvieną dieną. Įmonės motyvų žinojimas skatina darbuotojus norėti to, ko nori verslas, ir veiksmingiau šio tikslo siekti. Taip pat ji padeda nusamdyti reikiamus žmones ir išvengti tų, kurie jūsų misijos neatitinka. Kitas tikslas – užtikrinti investuotojus, tiekėjus ir platintojus, kad įmonė teikia išskirtines paslaugas.
Trečiasis tikslas – padėti pačiai organizacijai nenukrypti nuo savo idėjų. Kuriant strateginius planus kiekvienas įmonės sprendimas priimamas atsižvelgiant į įmonės tikslus. Potencialūs nauji produktai ir paslaugos turėtų būti analizuojami atsižvelgiant į tai, kodėl įmonė egzistuoja, ko siekia ir kur link eina, o ne tik pagal jų pelningumą.
Galiausiai, misija turėtų jus išskirti iš konkurentų. Nereikia jos pernelyg detalizuoti, tačiau reikia išdėstyti, kodėl jūsų įmonė egzistuoja ir kuo yra unikali.
Kuo misija skiriasi nuo vizijos ?
Misijoje nurodoma, ką jūs darote , kam tai darote ir kokią naudą jūsų produktas ar paslauga teikia kasdien. Vizijoje nurodoma, kuria kryptimi einate, ko norite pasiekti rinkoje, ji turėtų pasitarnauti kaip bendras įkvėpimo šaltinis. Vizijoje atsispindi, kokia organizacija norite būti ir kokį poveikį norite palikti pasauliui, o ne tai, kokių praktinių veiksmų imatės.
Pavyzdžiui, panagrinėkime „Toyota“ atvejį:
„Toyota“ misija: pritraukti ir išlaikyti klientus, siūlant jiems aukštos kokybės produktus ir paslaugas bei užtikrinant geriausią pasitenkinimo įsigytu daiktu patirtį Amerikoje.
„Toyota“ vizija: būti sėkmingiausia ir gerbiamiausia automobilių kompanija Amerikoje.
Ir kitas pavyzdys – „Amazon“:
„Amazon“ misija: savo klientams siekiame pasiūlyti mažiausias kainas, geriausią pasirinkimą ir didžiausią patogumą.
„Amazon“ vizija: būti labiausiai į klientus orientuota įmone planetoje, kur klientai gali rasti ir išsirinkti viską, ką tik norėtų nusipirkti internetu.
Abiejuose šiuose pavyzdžiuose misijos formuluotė apibūdina paslaugas, kurias įmonė šiuo metu teikia siekdama įgyvendinti savo viziją.
Misijos „sumuštinio“ užbaigimas
Jūsų misija yra labai svarbus ateities sėkmės faktorius, tačiau vien jos nepakanka. Įmonei reikia ir vizijos bei vertybių sistemos.
Kaip jau minėjome, misijoje aprašoma tai, ką darote, kam tai darote, ir apibūdinama jūsų produkto ar paslaugos teikiama nauda. Vizija nurodo kryptį, kur einate kaip organizacija.
O kaip dėl įmonės vertybių sistemos ? Galvokite apie ją kaip apie savo veiklos struktūrą arba pagrindines vertybes. Čia išdėstomi principai, kuriais grindžiama jūsų misija. Vertybių sistema gali būti ilgesnė nei vizija ar misija, dažnai būna garsiai skaitoma įvairiuose verslo renginiuose. Tai dinamiškas, nuolat atnaujinamas dokumentas, o ne citata ant vestibiulyje pakabintos lentelės. Vertybių sistema paprastai prasideda taip: „Mes tikime…“ arba „Priklausydami [įmonės pavadinimo] šeimai, mes siekiame…“
Kaip suformuluoti misiją
Misijos tekstas yra trumpas, todėl iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad jį suformuluoti nėra sudėtinga. Bet ar tikrai? Misijos tekste turi būti glaustai apibendrinta, ką ir kodėl darote kaip organizacija. Gali prireikti dienų ir net savaičių, kol pavyks tinkamai išreikšti, kas esate kaip organizacija ir kokią funkciją atliekate. Štai keletas patarimų pradžiai.
- Pradėkite aiškiai apibrėždami, ką daro jūsų įmonė. Kokius produktus ar paslaugas siūlote klientams? Susiburkite į grupę ir užrašykite visų mintis lentoje arba lipniuose lapeliuose.
- Apibūdinkite, kaip jūsų įmonė daro tai, ką daro. Techniniai aspektai čia nereikalingi. Kokia yra pagrindinė jūsų verslo misija ar vertybė? Gal kokybė? O gal norite būti orientuoti į klientą, kaip „Amazon“? Gal tausojate aplinką? Prieinamos kainos? Orientuojatės į šeimą? Apibūdinimų sąrašas gali tęstis be galo, tačiau tik 2–3 geriausi turėtų patekti į jūsų misiją. Joje turėtų būti išdėstyta kokiu būdu jūs aptarnaujate klientus taip, kaip niekas kitas. Kitaip tariant, kuo jūs skiriatės nuo kitų panašia veikla užsiimančių įmonių?
- Galiausiai – nurodykite, kodėl jūs darote tai, ką darote. Tai yra jūsų misijos esmė. Tai padeda išsiskirti iš konkurentų. Tai kilnioji jūsų verslo dalis, paaiškinanti, kokį pėdsaką norite palikti pasauliui.
Kai misiją parašysite, gali tekti ją redaguoti ir tobulinti. Reikėtų parodyti ją kietiems svarbiems įmonės atstovams ir išgirsti jų nuomonę. Kai misija bus užbaigta, įsitikinkite, kad joje yra atsakymai į šiuos klausimus:
- Kodėl klientas norėtų pirkti iš jūsų arba darbuotojas norėtų dirbti pas jus?
- Ar visa tai, kas čia nurodyta, yra išdėstyta trumpai ir suprantamai?
Misija turi būti lengvai įsimenama ir suprantama.
Misijų pavyzdžiai
Yra daug puikių misijų pavyzdžių, čia pateikiame keletą jų, kad suprastumėte, kaip atrodo galutinis produktas.
- „Chipotle“: tiekti maistą laikantis „sąžiningumo principų“.
- „Walmart“: taupome žmonių pinigus, kad jie galėtų gyventi geriau.
- „Tesla“: paspartinti pasaulio perėjimą prie tvarios energijos.
- „JP Morgan“: būti geriausia finansinių paslaugų įmone pasaulyje.
- „Life is Good“: skleisti optimizmo galią.
- „Sweetgreen“: įkvėpti sveikesnes bendruomenes suteikiant galimybes įsigyti natūralaus maisto.
- „Patagonia“: dirbame tam, kad išsaugotume savo planetą.
- „Honest Tea“: sukurti ir skatinti vartoti puikaus skonio, sveikus, ekologiškus gėrimus.
- IKEA: daugybei žmonių užtikrinti patogesnę kasdienybę.
- „Nordstrom“: suteikti klientams itin patrauklią apsipirkimo patirtį.
- „JetBlue“: įkvėpti žmoniją – tiek ore, tiek žemėje.
- „Starbucks“: įkvėpti ir puoselėti žmogaus dvasią – pradedant vienu žmogumi, vienu puodeliu, vienu rajonu.
- AFLAC: agresyvią strateginę rinkodarą derinti su kokybiškais produktais ir paslaugomis konkurencingomis kainomis, siekiant užtikrinti geriausią draudimo paslaugų vertę vartotojams.
- „Nike“: plėsti žmogiškąjį potencialą kuriant išskirtines sporto naujoves, gaminius gaminant tvariau, suburiant kūrybingą ir įvairialypę pasaulinę komandą ir darant teigiamą poveikį bendruomenėms, kuriose gyvename ir dirbame.
Pagalba nusistatant tikslus ir kuriant misiją
Na ką gi, laukia gražaus darbelio! Parašykite savo misiją ir ženkite kitą žingsnį įmonės augimo kelyje.
Jei reikia pagalbos karjeros temomis kaip misijos, vizijos formavimas, laiko planavimas, produktyvumas, delegavimas, lyderystė, komunikacija ir kt., susisiekite su Southwestern Consulting . Mūsų profesionalūs pardavimo ir lyderystės treneriai gali padėti jums kelionėje į savo tikslą. Netgi suteiksime nemokamą konsultaciją, kuri padės nuspręsti, ar koučingas jums tinka.
Spauskite čia, jei pageidaujate nemokamos konsultacijos.

[Mano treneris] tiesiog neįtikėtinai prisidėjo prie pastarųjų metų sėkmės. Aukščiausiojo lygio vadovų koučingas buvo vienas geriausių sprendimų mano gyvenime.